Langt de fleste webshops har ikke styr på fundamentet fordigitale kunderejser! Det alene udfordredigitale bundlinjer – og mobilen gør kun det hele værre
En analyse fra Contentsquare (2024), baseret på over 200mia. sidevisninger på 3.590 websites, viser tydelige konsekvenser:
· 70% af trafikken kom fra mobilen
· Brugerne var der i 60% kortere tid
· De så 30% færre sider
· Konverteringsraten faldt med 50%
…sammenlignet med desktop brugerne
I dette oplæg stiller Peter Schjødt skarpt på, hvorfor deter afgørende at kortlægge og optimere den digitale kunderejse, og hvorformobilen er den største flaskehals for konverteringer.
Du får en masse konkret eksempler og praktiske indsigter,som du kan tage med hjem og bruge med det samme, uanset virksomhedensstørrelse.
Peter har siden 2010 hjulpet virksomheder med digitaliseringog mapping af digitale kunderejse – altid med fokus på mobiladfærd og brugernesvirkelighed. Han har arbejdet med brands som Danske Bank og Bauhaus, og harbl.a. været keynote på MarketingCamp og Email Summit